Zatvori

Upišite svoje podatke kako biste otvorili korisnički račun

Osobni podaci
Sva polja su obvezna
Molimo upišite broj trenutno važeće police bez razmaka ili broj police koju ste ugovorili u zadnje tri godine
Kontakt podaci
/
Molimo unesite samo brojeve
PODACI ZA PRIJAVU

Ova web stranica prikuplja i koristi Internet Protocol (IP) adrese. Radi vaše sigurnosti dopušteno nam je zabilježiti vašu IP adresu preko koje se spajate na internet. Vaša adresa je 44.192.54.67.

Uvjeti korištenja  |  Informacije o obradi osobnih podataka
Zatvori
Nemate UNIQA korisnički račun? Registrirajte se
Zatvori

Upišite svoju e-mail adresu i dobiti ćete novu lozinku.

Zatvori

Upišite svoju novu lozinku.

 
Pametnim trošenjem do više zadovoljstva u životu

Pametnim trošenjem do više zadovoljstva u životu


Naše emocije i misli utječu na naše financijsko ponašanje. Čak i ako smo financijski pismeni to ne znači da uvijek postupamo racionalno s novcem.
Ako uspijemo razumjeti vlastite osjećaje i impulse za trošenjem, možemo donositi bolje financijske odluke i poboljšati svoj život.


Možemo promijeniti obrasce ponašanja i preuzeti kontrolu nad svojim novcem i trošenjem.

Kako bismo zagospodarili svojim financijama, trebamo razumjeti zašto, zapravo, kupujemo.

Želite li o psihologiji novca saznati više, obavezno pročitajte sjajnu knjižicu „Ja i novac – psihologija novca i potrošnje” Zvonimira Galića i Nikole Ercega s Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta koja je napravljena s ciljem da građanima olakša muke „po financijama“.
 

 

Zašto kupujemo?

Odgovor je naizgled vrlo jednostavan. Kupujemo stvari zato što nam trebaju. Hranu i piće kako bismo imali što jesti i piti, odjeću kako bismo imali što odjenuti. To nam je svima zajedničko, no ne objašnjava zašto se toliko razlikujemo u izboru proizvoda koje kupujemo.
Zašto neki od nas u hrani vide samo zadovoljenje primarne potrebe za utaživanjem gladi, dok neki drugi inzistiraju na zdravoj prehrani i namirnicama iz ekološkog uzgoja? Vama je možda svejedno koji ćete mobitel koristiti sve dok vam služi svrsi, ali vaš najbolji prijatelj mora imati isključivo „najpametniji“ uređaj svjetski poznatog brenda. Netko je zadovoljan odjećom koja se može kupiti po pristupačnoj cijeni dok će netko drugi nositi isključivo dizajnersku odjeću.

Razlike u obrascima potrošnje nastaju zbog toga što kupujemo proizvode koji nam nešto znače.

Kupujemo priču, ideju, a njome šaljemo poruku drugima tko smo i kojoj skupini pripadamo. Zato ne kupujemo automobil već vozilo određene marke jer želimo uživati društveni status koji se uz taj brend povezuje.

Trgovci su odavno shvatili da je u ponašanju kupaca psihologija presudni faktor pa se koriste bihevioralnim marketingom u osmišljavanju prodajnih kampanja. Njihova je uloga prepoznati naše obrasce ponašanja i potaknuti nas na kupnju. Sreća koju osjećamo nakon takve kupnje kratkoga je vijeka jer najčešće krivo procjenjujemo što će nam donijeti sreću na duge staze.

Psiholozi koji se bave istraživanjem psihologije novca otkrili su kako možemo ostvariti veće zadovoljstvo trošenjem novca. Ovdje nije riječ samo o kontroli, financijskom planiranju, rezanju troškova“ i štednji, o čemu smo već pisali već o promjeni navika trošenja koje nas mogu učiniti sretnijima i zadovoljnijima.

žena uživa u pogledu
 

Kupujte iskustva umjesto stvari

Iskustva nam donose više zadovoljstva od kupnje materijalnih stvari. To i nije neobično jer se na novu stvar brzo naviknemo, dok se iskustva rado prisjećamo i dugo nakon što je završilo. Dugo priželjkivano putovanje ili odmor donijet će nam dugoročno više sreće i zadovoljstva nego ako taj novac utrošimo na kupnju novog namještaja ili nekih drugih stvari. Prisjećanje na događaje koje smo podijelili s drugim ljudima neusporedivo je vrjednije od zadovoljstva koje nam pričinja kupnja materijalnih stvari.

darivanje

Trošite novac na druge 

Darovi i donacije – odvajanje novca za druge – dokazano nas čine sretnijima nego kad kupujemo za sebe! Naše zadovoljstvo u životu uvelike proizlazi iz odnosa s drugim ljudima. Zato smo sretniji kada novac trošimo na druge.

Radije trošite na više manjih stvari nego na jednu veću

Prva kockica čokolade uvijek je najslađa. Bolje je kupiti tri manje čokolade nego jednu veću jer ćemo tako tri puta više uživati u prva tri griza nego u jednom. Tajna je u razdvajanju užitaka na manje dijelove. Više malih užitaka, više sreće! 

plaćanje karticom


Platite sada, koristite kasnije

Krediti nam omogućuju da sve ono što želimo konzumiramo odmah, a platimo kasnije. Krediti i plaćanje karticama na rate najčešće zadovoljavaju naš iracionalni poriv za impulzivnom kupnjom koju si bez takvih „pogodnosti“ ne bismo mogli priuštiti.
Ponekad je to jedini način da kupimo nekretninu ili automobil,  pa je i opravdan jer drugačije ne bismo mogli steći vlastiti krov nad glavom. No ako na isti način plaćamo neki luksuz, poput putovanja ili dizajnerske odjeće, upadamo u zamku kratkotrajnog užitka i dugoročnog nezadovoljstva plaćanjem nečega što smo odavno konzumirali.

Zato je mudro prije bilo kakve kupnje na kredit dobro promisliti: treba li mi zaista taj luksuz sada i odmah i čega ću se u budućnosti morati odreći ako ga kupim? Umjesto impulzivne kupnje, možemo odlučiti svaki mjesec štedjeti za nešto što želimo i kupiti to tek kad uštedimo dovoljan iznos novca da se ne moramo zaduživati.

Time produžujemo zadovoljstvo i užitak jer smo donijeli racionalnu odluku, ne upadamo u dugove i u ugodnom smo iščekivanju ispunjenja svog cilja. A kad se on napokon i ostvari i uštedimo dovoljno da kupimo što smo željeli, možemo u tome neopterećeno uživati, bez dugova koji će nas još mjesecima podsjećati na našu nepromišljenost.

Imate pitanja?

Info broj: (+385 1) 6324 200
Poziv s mobitela: *200
UNIQA Non-Stop 0-24h

Planinska 13 A HR - 10 000 Zagreb
Radno vrijeme pon-čet: 8:00 - 16:30 h
petak: 8:00 - 14:00 h
Procjena štete pon-čet:8:00 - 16:30 h
petak:8:00 - 14:00 h

info@uniqa.hrProdajni uredi

Želite ponudu?

Mi ćemo za vas izračunati cijenu police i dostaviti ponudu u najkraćem roku. Molimo vas ispunite polja u nastavku:

* Ispunjavanjem podataka, dajete dozvolu za kontaktiranje UNIQA osiguranju d.d. Više!

Vaši podaci (ime, prezime, adresa elektroničke pošte) biti će obrađeni isključivo u svrhu ostvarivanja kontakta na Vaš zahtjev za izradom ponude osiguranja. Molimo prije nastavka pročitajte naše Informacije o obradi podataka http://gdpr.uniqa.hr

Kontaktirajte me!

Povezani članci

Najbolja mjesta za izlet u kontinentalnoj Hrvatskoj

Ako ne idete na more, iskoristite vikend ili slobodan dan za posjet nekoj od predivnih izlet destinacija u kontinentalnoj Hrvatskoj

Opširnije
10 stvari koje možete učiniti za naš planet

Jednostavne stvari koje možete primijeniti odmah, želite li pomoći očuvanju prirode odnosno smanjiti svoj ekološki otisak.

Opširnije
Nezgode u kućanstvu i kako ih izbjeći

Ozljede zadobivene kod kuće češće su od ozljeda na radu!

Opširnije
Kako pripremiti dijete za školu

Donosimo savjete kako pripremiti klince za školu i cijeloj obitelji olakšati prve tjedne školske godine u kojem razbibrigu zamjenjuju obaveze.

Opširnije
Zašto je djecu bolje odvesti u prirodu nego u šoping centar

Igra u prirodi je zdrava, djeca razvijaju empatiju prema drugim živim bićima, a planiranje izleta povezuje i usrećuje cijelu obitelj

Opširnije
Bicikliranje – zdrav i društveno poželjan način prometovanja

Kriza sa širenjem bolesti COVID-19 pridonijela je popularizaciji održivih načina prometa 

Opširnije
Jesu li uredi otvorenog tipa stvar prošlosti?

Hoće li zdravstvena kriza zauvijek promijeniti način na koji poimamo poslovni prostor?

Opširnije
Kako uskladiti rad od kuće i privatni život

Ravnoteža između poslovnog i privatnog života, tzv. „work-life balance“ je u uvjetima pandemije koronavirusa i rada od kuće poprimila sasvim novo značenje. 

Opširnije
Kako zadržati pozitivan stav za vrijeme krize

Život nam se svima okrenuo naglavačke. Evo na što se trebamo fokusirati da bismo zadržali pozitivan stav.

Opširnije
Treba li vam digitalna detoksikacija?

Možete li zamisliti dan, tjedan ili čak mjesec dana bez mobitela i interneta? 

Opširnije
Kako vježbati kreativnost

Kreativnost je vještina na kojoj se može raditi i svi tu sposobnost možemo razvijati! 

Opširnije
Zašto smo pokrenuli Radost života ili priče koje čine razliku

Upoznajte Stellu, zvijezdu bez granica i Ermina, dječaka romske nacionalnosti koji kad odraste želi biti baš kao njegov tata!
FOTO: Rade Popadić/Dalmacija danas

Opširnije
Osiguraj posao koji voliš online

Osiguranje imovine obrtnika i poduzetnika odsad se može ugovoriti online!

Opširnije
Kad ste spremni reći DA za kućnog ljubimca?

Kućni ljubimci. Ta slatka mala stvorenja koja brzo narastu u veliku obavezu. Tko bi im odolio? Kako odabrati između psa, mačke, hrčka ili ribice?

Opširnije
Tko se boji rizika još?

Naslovu unatoč, ne trebamo se bojati rizika, već njihovih posljedica.

Opširnije
Ne dajte ekranima da izgladne vaše srce

Hrvatski predškolci provode 2,4 sata dnevno pred ekranom. Kako onda zaštititi djecu od prekomjernog izlaganja ekranima?

Opširnije
Kako naše potrebe i odgovornosti rastu s djecom

Svatko tko ima djecu, zna kako to ide: godine prolaze munjevito i nismo se ni okrenuli, a naša beba već je na pragu proslave zadnjeg jednoznamenkastog rođendana.

Opširnije
Kako odgovoriti na pitanja od kojih boli glava

Sigurno ste se bezbroj puta našli u situaciji da vam netko postavi nepristojno pitanje i niste se ni snašli, a već se opravdavate, objašnjavate…nemojte

Opširnije
Rad u papučama: prednosti, mane i kako stojimo s tim u Hrvatskoj

Svijet u kojem sve brojnija radna snaga postaju milenijci, tipična slika radnog mjesta u uredu, uz osmosatno radno vrijeme, godišnji odmor i rad u tvrtki „dok nas mirovina ne rastavi“, lagano postaje retro.

Opširnije