Zatvori

Upišite svoje podatke kako biste otvorili korisnički račun

Osobni podaci
Sva polja su obvezna
Molimo upišite broj trenutno važeće police bez razmaka ili broj police koju ste ugovorili u zadnje tri godine
Kontakt podaci
/
Molimo unesite samo brojeve
PODACI ZA PRIJAVU

Ova web stranica prikuplja i koristi Internet Protocol (IP) adrese. Radi vaše sigurnosti dopušteno nam je zabilježiti vašu IP adresu preko koje se spajate na internet. Vaša adresa je 18.204.56.97.

Uvjeti korištenja  |  Informacije o obradi osobnih podataka
Zatvori
Nemate UNIQA korisnički račun? Registrirajte se
Zatvori

Upišite svoju e-mail adresu i dobiti ćete novu lozinku.

Zatvori

Upišite svoju novu lozinku.

 
Hrana koja podiže raspoloženje

Hrana koja podiže raspoloženje


Umorni ste i nedostaje vam energije? Nutricionistica dr. Claudia Nichterl objašnjava koja hrana daje energiju zimi i pomaže tijelu da proizvodi hormon sreće serotonin.

Nitko nije imun na zimski blues. Nedostatak svjetla zimi može brzo opteretiti um. Uz tjelovježbu, svježi zrak i što više dnevnog svjetla, važnu ulogu u borbi protiv neraspoloženja ima i prehrana.

“Zimi mnogi vole jesti tjesteninu s masnim umakom ili teška, bogata jela”, kaže bečka nutricionistica dr. Claudia Nietzsche. “Kombinacija ugljikohidrata i masti čini nas tromima. Bolja su variva ili juhe s visokim udjelom povrća, koje zatim oplemenite, primjerice, kvalitetnim maslinovim uljem ili uljem od oraha.”

Namirnice koje podužu raspoloženje

Pravi sastojci čine razliku. Prilikom odabira namirnica posebno je važno obratiti pozornost na namirnice koje sadrže protein triptofan . "Triptofan je aminokiselina koja pomaže našem tijelu da proizvodi hormon sreće serotonin ", objašnjava Nichterl. “Može se naći u bundevama, jajima, mahunarkama, ribi, orašastim plodovima i zobenim pahuljicama. Početi dan toplom voćnom kašom dobar je prvi korak.”
Stručnjakinja otkriva koje nam namirnice daju potrebnu energiju i pomažu nam da zimu provedemo u boljem raspoloženju.


1. Jedite u duginim bojama

„U principu, što je šarenija hrana na tanjuru, to bolje“, kaže Nichterl. „Čak i u hladnoj sezoni dobivate puno boja koristeći sezonske namirnice. S jedne strane tu su zimske salate kao što su radič i rukola. S druge strane, u korjenastom povrću možete pronaći mnogo sunčanih i zemljanih tonova. U mrkvi, pastrnjaku, bundevama, celeru, cikli.” Iako je ponuda voća oskudnija nego u toplijim mjesecima, nemojte ga se odreći: “Osim jabuka i krušaka, možete konzumirati kompote ili sušeno voće.” 

Žitarice s povrćem


2.   Savršena kombinacija: proteini s povrćem

„Proteini osiguravaju mnoge važne aminokiseline. Povrh toga, čine nas budnijima i aktivnijima.“ Proteini se ne nalaze samo u ribi i mesu, već i u (pseudo) žitaricama kao što su amarant, quinoa, proso i pir.

„Važno je kombinirati bjelančevine s povrćem, a ne masnoćama.“ Stručnjakinja savjetuje kako pripremiti brz i uravnotežen obrok: file od ribe koja sadrži lako probavljive bjelančevine se može vrlo brzo skuhati na pari, u juhi ili prepržiti na tavi i idealno ga je poslužiti uz povrće i malu količinu krumpira ili riže.  Dobit ćete uravnotežen obrok koji, osim vitamina D, osigurava mnoge važne hranjive tvari.” 


3.  Rotkva za bolje raspoloženje

Crne i bijele rotkve (daikon) jačaju probavni sustav, a njihova eterična ulja pomažu u čišćenju dišnih puteva. “Rotkva ima odličan okus kad je kuhana”, kaže Nietzsche. „Možete je jednostavno dodati u juhu ili ispeći s lukom i malo kurkume – tako pripremljena ima okus sličan prženom krumpiru, no probavljivija je i hranjivija.“ 


Juha od bundeve


4.  Kruška za hidrataciju sluznice

Zagrijavanje zraka zimi isušuje naše sluznicu pa nas može mučiti grlobolja i suhi kašalj. Preporuka za međuobrok  je kompot od krušaka: "Prema tradicionalnoj kineskoj medicini, kruške je idealna za hidrataciju sluznice."
 

5.  Koncentrirane juhe kao izvor energije

“Možete piti juhe od povrća, piletine ili govedine tijekom dana. Juhe vas ne zagrijavaju samo iznutra, već pružaju i mnoge vrijedne minerale i vitamine ”, savjetuje Nichterl. Ovako možete žlicom ukloniti loše raspoloženje.
 

6.  Toplo mlijeko s medom kao napitak sreće

Ovaj klasik koji se često priprema prije spavanja sadrži puno triptofana. Laktoza i med pomažu da još brže stigne do mozga. Napitak sreće brzo se priprema i izvrsnog je okusa.
 

Biljni čaj


7.  Mirisno bilje za podizanje raspoloženja

Čaj od gospine trave često se preporučuje za suzbijanje neraspoloženja. “ Pozitivno djeluju i mirisne ljetne trave poput matičnjaka, metvice ili ružmarina koje prelijete vrućom vodom. Ili pripremite čaj od latica ruže ”, kaže Nichterl. Ako vam je potrebna energija, probajte topli napitak od đumbira. "Jednostavno skuhajte dvije ili tri kriške đumbira, dodajte malo limuna i meda.“


Ukratko:

Nutritivno vrijedne namirnice i puno boja na tanjuru pomažu kod zimskog bluesa. Triptofan se nalazi u bundevama, jajima, mahunarkama, orašastim plodovima, zobenim pahuljicama i ribi te pomaže tijelu da proizvodi hormon sreće serotonin. 

Za pripremu divnih juha koristite zimsko povrće. Gutljaj čaja od osušenog ljetnog bilja poput matičnjaka, gospine trave ili latica dodatno će uljepšati sive zimske dane.

(Članak preuzet s uniqa.at/carpediem

Imate pitanja?

Info broj: (+385 1) 6324 200
Radno vrijeme pon-pet: 8-18h, sub 8-13h

Planinska 13 A HR - 10 000 Zagreb
Radno vrijeme pon-čet: 8:00 - 16:30 h
petak: 8:00 - 14:00 h
Procjena štete pon-čet:8:00 - 16:30 h
petak:8:00 - 14:00 h

info@uniqa.hrProdajni uredi

Želite ponudu?

Mi ćemo za vas izračunati cijenu police i dostaviti ponudu u najkraćem roku. Molimo vas ispunite polja u nastavku:

* Ispunjavanjem podataka, dajete dozvolu za kontaktiranje UNIQA osiguranju d.d. Više!

Vaši podaci (ime, prezime, adresa elektroničke pošte) biti će obrađeni isključivo u svrhu ostvarivanja kontakta na Vaš zahtjev za izradom ponude osiguranja. Molimo prije nastavka pročitajte naše Informacije o obradi podataka http://gdpr.uniqa.hr

Kontaktirajte me!

Povezani članci

Pretvorite FOMO u JOMO

5 savjeta kako smanjiti vrijeme koje gubimo na društvenim mrežama

Opširnije
Što kad vam je svega previše?

Većinu rutinskih kućanskih poslova i "nevidljivih" zadataka obavljaju žene. Donosimo nekoliko savjeta kako si olakšati život i skinuti dio tereta sa svojih leđa.

Opširnije
Biciklirajte - ali sigurno! Provjerite poznajete li pravila vožnje i prometne propise o bicikliranju

Kako stojite s poznavanjem biciklističkih propisa? Provjerite svoje znanje i vozite sigurno!

Opširnije
50 načina za predah

Ako vam nedostaje inspiracije, imamo 50 ideja za kratki predah na poslu, kod kuće ili bilo gdje da se nalazite.

Opširnije
Mitovi o osiguranju

Najčešći mitovi i zablude o osiguranju.Donosimo činjenice koje će vam pomoći donijeti informiranu i odgovornu odluku.

Opširnije
5 jezika ljubavi

Dok neki ljubav iskazuju fizičkim dodirom, drugima je nepodijeljena pažnja partnera najveći dokaz ljubavi. Naučite „strane“ jezike ljubavi kako biste se međusobno bolje razumjeli i voljeli na svim jezicima.

Opširnije
Kako možemo biti sigurni da su proizvodi i usluge koje kupujemo doista „zeleni“ i održivi?

Svakodnevnim, malim ali važnim odlukama možemo pozitivno utjecati na svijet, kao što su odluke o proizvodima i uslugama koje kupujemo.

Opširnije
Sedam pravila za sretne blagdane

Bilo da spadate u obožavatelje Božića ili ste istinski Grinch, dobro je prisjetiti se i živjeti vrijednosti zbog kojih Božić i jest najčarobniji blagdan.

Opširnije
Savjeti za putovanja u vrijeme pandemije

Kako putovati u vrijeme pandemije COVID-19? Putno osiguranje može vas zaštititi od neželjenih troškova!

Opširnije
Što djeca trebaju znati o novcu, štednji i financijama općenito?

Koje osnovne i korisne ideje o financijama možete podijeliti s djecom ovisno o njihovoj dobi

Opširnije
Najbolja mjesta za izlet u kontinentalnoj Hrvatskoj

Ako ne idete na more, iskoristite vikend ili slobodan dan za posjet nekoj od predivnih izlet destinacija u kontinentalnoj Hrvatskoj

Opširnije
Pametnim trošenjem do više zadovoljstva u životu

Promjene navika trošenja mogu nas učiniti sretnijima i zadovoljnijima.

Opširnije
10 stvari koje možete učiniti za naš planet

Jednostavne stvari koje možete primijeniti odmah, želite li pomoći očuvanju prirode odnosno smanjiti svoj ekološki otisak.

Opširnije
Nezgode u kućanstvu i kako ih izbjeći

Ozljede zadobivene kod kuće češće su od ozljeda na radu!

Opširnije
Kako pripremiti dijete za školu

Donosimo savjete kako pripremiti klince za školu i cijeloj obitelji olakšati prve tjedne školske godine u kojem razbibrigu zamjenjuju obaveze.

Opširnije
Zašto je djecu bolje odvesti u prirodu nego u šoping centar

Igra u prirodi je zdrava, djeca razvijaju empatiju prema drugim živim bićima, a planiranje izleta povezuje i usrećuje cijelu obitelj

Opširnije
Bicikliranje – zdrav i društveno poželjan način prometovanja

Kriza sa širenjem bolesti COVID-19 pridonijela je popularizaciji održivih načina prometa 

Opširnije
Jesu li uredi otvorenog tipa stvar prošlosti?

Hoće li zdravstvena kriza zauvijek promijeniti način na koji poimamo poslovni prostor?

Opširnije
Kako uskladiti rad od kuće i privatni život

Ravnoteža između poslovnog i privatnog života, tzv. „work-life balance“ je u uvjetima pandemije koronavirusa i rada od kuće poprimila sasvim novo značenje. 

Opširnije
Kako zadržati pozitivan stav za vrijeme krize

Život nam se svima okrenuo naglavačke. Evo na što se trebamo fokusirati da bismo zadržali pozitivan stav.

Opširnije
Treba li vam digitalna detoksikacija?

Možete li zamisliti dan, tjedan ili čak mjesec dana bez mobitela i interneta? 

Opširnije
Kako vježbati kreativnost

Kreativnost je vještina na kojoj se može raditi i svi tu sposobnost možemo razvijati! 

Opširnije
Zašto smo pokrenuli Radost života ili priče koje čine razliku

Upoznajte Stellu, zvijezdu bez granica i Ermina, dječaka romske nacionalnosti koji kad odraste želi biti baš kao njegov tata!
FOTO: Rade Popadić/Dalmacija danas

Opširnije
Osiguraj posao koji voliš online

Osiguranje imovine obrtnika i poduzetnika odsad se može ugovoriti online!

Opširnije
Kad ste spremni reći DA za kućnog ljubimca?

Kućni ljubimci. Ta slatka mala stvorenja koja brzo narastu u veliku obavezu. Tko bi im odolio? Kako odabrati između psa, mačke, hrčka ili ribice?

Opširnije
Tko se boji rizika još?

Naslovu unatoč, ne trebamo se bojati rizika, već njihovih posljedica.

Opširnije
Ne dajte ekranima da izgladne vaše srce

Hrvatski predškolci provode 2,4 sata dnevno pred ekranom. Kako onda zaštititi djecu od prekomjernog izlaganja ekranima?

Opširnije
Kako naše potrebe i odgovornosti rastu s djecom

Svatko tko ima djecu, zna kako to ide: godine prolaze munjevito i nismo se ni okrenuli, a naša beba već je na pragu proslave zadnjeg jednoznamenkastog rođendana.

Opširnije
Kako odgovoriti na pitanja od kojih boli glava

Sigurno ste se bezbroj puta našli u situaciji da vam netko postavi nepristojno pitanje i niste se ni snašli, a već se opravdavate, objašnjavate…nemojte

Opširnije
Rad u papučama: prednosti, mane i kako stojimo s tim u Hrvatskoj

Svijet u kojem sve brojnija radna snaga postaju milenijci, tipična slika radnog mjesta u uredu, uz osmosatno radno vrijeme, godišnji odmor i rad u tvrtki „dok nas mirovina ne rastavi“, lagano postaje retro.

Opširnije